2015年 理工学部 シラバス - 教養教育・外国語・保健体育・共通基礎
設置情報
科目名 |
English Communication Ⅱ
Study Abroad
|
||
---|---|---|---|
設置学科 | 一般教育 | 学年 | 2年 |
担当者 | Gary Wolff | 履修期 | 後期 |
単位 | 1 | 曜日時限 | 火曜4 |
校舎 | 駿河台 | 時間割CD | T24G |
クラス |
概要
学修到達目標 | Our goal in this course is to assist students in acquiring the necessary skills for taking academic classes in English while studying abroad, including listening to lectures, taking notes, expressing opinions in group discussions, summarizing, and giving presentations. |
---|---|
授業形態及び 授業方法 |
Although our primary focus in this course will be to help students learn & practice proven strategies for the various stages of academic study, depending on student needs, this course will also include sessions on how to best write emails, prepare for the TOEFL, and enhance skills for study abroad interviews. |
履修条件 | 1. English Communication IIは社会コミュニケーションサブメジャーコースの指定設置科目で、このサブメジャーを取る学生はEnglish Communication Iと共に履修しなければならない。2. 教職免許を取る学生はEnglish Communication Iと共に履修しなければならない。 3. その他の学生は、English Communication IとEnglish Communication IIの両方をI・IIの順で履修することが望ましい。前期のみまたは後期のみ履修することは可能ですが、特にEnglish Communication IIのみ履修する場合、担当教員と相談して下さい。 |
授業計画
第1回 | Introductions; course requirements; classroom procedures |
---|---|
第2回 | Recognizing types of information included in lectures |
第3回 | Leading a group discussion |
第4回 | Using an informal outline |
第5回 | Contributing your ideas to a discussion |
第6回 | Interrupting and asking for clarification |
第7回 | Mini-presentations 1 |
第8回 | Mid-term review and progress assessment |
第9回 | Using abbreviations instead of full words |
第10回 | Agreeing and disagreeing |
第11回 | Organizing ideas into a chart |
第12回 | Supporting your opinion |
第13回 | Connecting your ideas to other students' ideas |
第14回 | Mini-presentations 2 |
第15回 | Final evaluation and explanation |
その他
教科書 |
Peg Sarosy & Kathy Sherak 『Lecture Ready 1, Second Edition』 Oxford University Press 2013年 第1版
|
---|---|
参考書 |
Other learning materials if necessary may be suggested or distributed by the teacher.
|
成績評価の方法 及び基準 |
Homework and in-class exercises ― 50% Classroom participation & attitude ― 25% Quizzes & other evaluations ― 15% Presentations ― 10% |
質問への対応 | Questions are always welcomed before, during, or after class; plus, students can also contact me by email. |
研究室又は 連絡先 |
Contact information will be given during the first class. |
オフィスアワー | |
学生への メッセージ |
This class will be highly interactive, requiring students to engage in pair work and group discussions almost every week. If you’re the kind of student who likes to sit by yourself in the back of the room, I’m afraid this course is not for you. Please bring your positive attitude and be prepared to be an active participant in a very fun learning environment. |