2015年 理工学部 シラバス - 教養教育・外国語・保健体育・共通基礎
設置情報
科目名 |
English Communication Ⅱ
Study Abroad
|
||
---|---|---|---|
設置学科 | 一般教育 | 学年 | 2年 |
担当者 | ロバート アレクサンダー ヴォーン | 履修期 | 後期 |
単位 | 1 | 曜日時限 | 木曜1 |
校舎 | 駿河台 | 時間割CD | T41G |
クラス |
概要
学修到達目標 | A) Students will learn language and skills necessary to study abroad. B) Students will practice the four language skills: reading, listening, speaking, and writing. C) Students will develop their knowledge of common academic vocabulary. |
---|---|
授業形態及び 授業方法 |
There will be listening, speaking, reading, and writing activities which will help students in academic settings and in tests. Students will study academic vocabulary. Students will do short writing assignments and short presentations. Quizzes and homework assignments will be given. |
履修条件 | 1. English Communication IIは社会コミュニケーションサブメジャーコースの指定設置科目で、このサブメジャーを取る学生はEnglish Communication Iと共に履修しなければならない。2. 教職免許を取る学生はEnglish Communication Iと共に履修しなければならない。 3. その他の学生は、English Communication IとEnglish Communication IIの両方をI・IIの順で履修することが望ましい。前期のみまたは後期のみ履修することは可能ですが、特にEnglish Communication IIのみ履修する場合、担当教員と相談して下さい。 |
授業計画
第1回 | Introductions. University/Campus: vocabulary, asking about facilities. |
---|---|
第2回 | Campus English |
第3回 | Writing: How to write emails. |
第4回 | Reading and Speaking Skills: University/Academic words(1) |
第5回 | Reading and Speaking Skills: University/Academic words(2). |
第6回 | Paragraph writing: Academic style |
第7回 | Speaking: Giving opinions and summarizing. |
第8回 | Listening and Speaking: Technology/Science/Engineering(1). |
第9回 | Listening and Speaking: Technology/Science/Engineering (2). |
第10回 | Presentation Research and Practice: Technology/Science/Engineering(1). |
第11回 | Presentation Research and Practice: Technology/Science/Engineering(2). |
第12回 | Student presentations and feedback. |
第13回 | Homestay English. |
第14回 | Skills Review: listening, writing, reading. |
第15回 | Evaluation and explanation. |
その他
教科書 |
There will be no textbook in the class. Handouts will be provided in class. Students
are asked to bring an A4 binder to class. Please also bring a dictionary!
|
---|---|
参考書 | |
成績評価の方法 及び基準 |
1. Vocabulary Quizzes (20%) 2. Homework (20%) 3. Contribution / Effort in class (20%) 4. Presentations and Quizzes (20%) 5. Evaluation (20%) |
質問への対応 | Students can contact me by email. Students can ask questions at any time in class, and before and after class. |
研究室又は 連絡先 |
Contact information will be given during the first day of class. |
オフィスアワー | |
学生への メッセージ |
Let’s learn useful language and skills in a communicative and enjoyable class that will help you in your studies! |