2017年 理工学部 シラバス - 教養教育・外国語・保健体育・共通基礎
設置情報
科目名 |
English Communication Ⅰ
Travel and Culture
|
||
---|---|---|---|
設置学科 | 一般教育 | 学年 | 2年 |
担当者 | Timothy Ferraro | 履修期 | 前期 |
単位 | 1 | 曜日時限 | 火曜2 |
校舎 | 駿河台 | 時間割CD | T22A |
クラス | |||
履修系統図 | 履修系統図の確認 |
概要
学修到達目標 | Learn 200 English vocabulary words Create 200 English word cards Write a 200 word English essay Give a 300 word English presentation 200英語の語彙を学びます 200英語の単語カードを作成します。 200ワード英語のエッセイを書きます 300ワード英語のプレゼンテーションを行います |
---|---|
授業形態及び 授業方法 |
Pair work. Group work. 各クラス、教科書研究の半分, 各クラスの半分、ペアワーク、グループワーク. |
履修条件 | 1. English Communication Iは社会コミュニケーションサブメジャーコースの指定設置科目で、このサブメジャーを取る学生はEnglish Communication IIと共に履修しなければならない。 2. 教職免許を取る学生はEnglish Communication IIと共に履修しなければならない。 3. その他の学生は、English Communication IとEnglish Communication IIの両方をI・IIの順で履修することが望ましい。前期のみまたは後期のみ履修することは可能ですが、特にEnglish Communication IIのみ履修する場合、担当教員と相談して下さい。 |
授業計画
第1回 | Week 1: Course Introduction and Information. Self-Introductions. コース紹介、自己紹介と他人紹介 |
---|---|
第2回 | Week 2: Student interviews and introductions. Asking and answering questions about hobbies, hometown, likes. 趣味, 出身地, 感興. Textbook Unit 1 / 教科書単位 1 |
第3回 | Week 3: Shopping in Japan and overseas. English vocabulary, role-play, and speaking practice for shopping. 国内外でのショッピング/買い物. Create five new word cards. (5枚の 単語カード 作る.) Textbook Unit 1 / 教科書単位 1 クイズ /試験 |
第4回 | Week 4: E-mails. Proper English e-mail format, (subject line, greeting, message, etc...) 一般的スキル:メールの書き. Textbook Unit 2 / 教科書単位 2 |
第5回 | Week 5: Giving and asking opinions: Describe a cultural item, food, place, etc... from your hometown. 説明の意見. Create five new word cards. (5枚の 単語カード 作る.) Textbook Unit 2 / 教科書単位 2 クイズ /試験 |
第6回 | Week 6: Hotels and Inns in Japan and overseas. English vocabulary, role-play, and speaking practice for travelling and staying at a hotel. ホテルの予約. Textbook Unit 3 / 教科書単位 3 |
第7回 | Week 7: Why did you choose your major? (Part 1/パート1 ) Writing an essay about about student majors, 主要な, エッセイ, 論文 . Create five new word cards. (5枚の 単語カード 作る.) Textbook Unit 3 / 教科書単位 3 クイズ /試験 |
第8回 | Week 8: Why did you choose your major? (Part 2/パート2) Writing an essay about about student majors, 主要な, エッセイ, 論文. 200 words/ 200 の言葉 Textbook Unit 4 / 教科書単位 4 |
第9回 | Week 9: What is your most expensive purchase? Asking and answering questions about buying things, (How much, when why, etc...) 高価買取. Create five new word cards. (5枚の 単語カード 作る.) Textbook Unit 4 / 教科書単位 4 クイズ /試験 |
第10回 | Week 10: Best and worst restaurants. English vocabulary, role-play, and speaking practice for eating-out. 外食. 最高のレストラン / 最悪のレストラン Textbook Unit 5 / 教科書単位 5 |
第11回 | Week 11: Where do you want to go? Writing about your dream vacation. 最高の休暇. Create five new word cards. (5枚の 単語カード 作る.) Textbook Unit 5 / 教科書単位 5 クイズ /試験 |
第12回 | Week 12: Researching English websites. English vocabulary, role-play, and speaking practice for searching vacation spots. 英語のウェブサイトの研究. |
第13回 | Week 13: Presentation practice, Dream vacations. 300 words / 300 の言葉. 最高の休暇. 口頭発表の練習 |
第14回 | Week 14: Presentations. Dream vacations. 口頭発表/最高の休暇 |
第15回 | Week 15: Course evaluation and explanation. 復習、解説 |
その他
教科書 |
Burgmeier, Zimmerman. , Inside Reading: Introduction, Oxford, 9780194416269 edition
|
---|---|
参考書 | |
成績評価の方法 及び基準 |
毎週のクイズ / Weekly Quizzes 30% 論文/ Essay 20 % 口頭発表 / Presentation 20% Evaluation 30% |
質問への対応 | Ask questions before class, in class or after class. 授業前、授業中、または授業終了後に質問する. |
研究室又は 連絡先 |
Contact info will be given in the first class. |
オフィスアワー | |
学生への メッセージ |
次回の海外滞在をもっと楽しめるよう、一緒に勉強しましょう! |