2025年 理工学部 シラバス - 教養教育・外国語・保健体育・共通基礎
設置情報
科目名 |
English Communication Ⅱ
Business English
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設置学科 | 一般教育 | 学年 | 2年 |
担当者 | IAN EDWARD ELLSWORTH | 履修期 | 後期 |
単位 | 1 | 曜日時限 | 月曜2 |
校舎 | 駿河台 | 時間割CD | T12F |
クラス | |||
履修系統図 | 履修系統図の確認 |
概要
学修到達目標 | スピーキング・リスニング・ライティング・リーディングの4つのスキルアップを目指す。学生 はレポートを書いたり、授業に短いビジネスの会議をやったりする。小テストがある。 There are several goals for our classes: 1) to be able to use English to complete communication tasks; 2) to develop business communication strategies and to increase knowledge of the vocabulary of business; and, 3) to gain confidence communicating in English. |
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授業形態及び 授業方法 |
This is a face-to-face class. 対面授業. We will focus on listening and speaking for business. We'll also note any cultural differences among countries. We'll work to develop a set of commonly used business vocabulary. この授業は全て英語で実施する |
履修条件 | 1. English Communication IIは社会コミュニケーションサブメジャーコースの指定設置科目で、このサブメジャーを取る学生はEnglish Communication Iと共に履修しなければならない。 2. 教職免許を取る学生はEnglish Communication Iと共に履修しなければならない。 3. その他の学生は、English Communication IとEnglish Communication IIの両方をI・IIの順で履修することが望ましい。前期のみまたは後期のみ履修することは可能ですが、特にEnglish Communication IIのみ履修する場合、担当教員と相談して下さい。 |
ディプロマ・ポリシー(DP)及びカリキュラム・ポリシー(CP)との関連 | 本授業科目は DP1・2・6 及び CP1・2・6 に該当しています。] |
授業計画
第1回 | 自己紹介と他人紹介 Getting to know each other. Polite business introductions and business vocabulary. | Written assignment: write an introduction. Complete online quizzes. | 1 hour/1時間 |
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第2回 | 電話のスキル Telephones Review polite introductions [.33時間]. Answering, taking/leaving messages and polite telephone etiquette. | Complete online quizzes. | 1 hour/1時間 |
第3回 | ビジネスの予約 Appointments Review telephone etiquette. Scheduling appointments. Politely refusing a request. | Written assignment: write about your part-time job or a club you have joined. Complete online quizzes. | 1 hour/1時間 |
第4回 | 道を尋ねる&丁寧な依頼 Directions & Polite requests. Review appointments. Embedded questions for polite requests. | Review embedded questions. Complete online quizzes. | 1 hour/1時間 |
第5回 | レンタカーの手続き&丁寧な依頼 Renting a car & Polite requests. Review descriptions of offices. Reading--understanding customer-staff relations in the US. | Review how to build rapport with customers. Complete online quizzes. | 1 hour/1時間 |
第6回 | 予約&苦情 Reservations & Complaints Review customer-staff relations. Addressing complaints with a focus on polite responses. Hotel history. | Review business meeting vocabulary. Complete online quizzes. Written assignment: write about your future job. | 1 hour/1時間 |
第7回 | 復習と中間試験 Reviews & Midterm evaluation. Role plays of customer-staff interactions. | Prepare for midterm test. Complete online quizzes. | 1 hour/1時間 |
第8回 | 接待&ほめることEntertaining & Complimenting Initiating small talk and complimenting to advance a conversation Offering food/drinks. | Complete online quizzes. Review customer-staff vocabulary for polite interactions. | 1 hour/1時間 |
第9回 | 会話を続けること Building conversation. Review of entertaining and complimenting. Avoiding one-word/-sentence answers and maintaining conversations. | Review how to add detail to business conversations. Complete online quizzes. | 1 hour/1時間 |
第10回 | お客様サービス Customer service Review building conversations. Cultural differences during sales interactions. Confirming information. | Review cultural differences in business between US and Japan. Complete online quizzes. | 1 hour/1時間 |
第11回 | 会議・学会での設備 Conference facilities Review customer service [.17時間]. Collecting and confirming customer information. Business meetings in English. | Review how to politely disagree during business meetings. Complete online quizzes. | 1 hour/1時間 |
第12回 | お客さんとの接待 Outings with clients Review reserving conference facilities. Requests, promises and apologies. | Reading--Male and female work roles. Complete online quizzes. | 1 hour/1時間 |
第13回 | 情報を求める Requesting information Review outings with clients. Meeting clients and offering help. | Prepare for the final test. Complete online quizzes. | 1 hour/1時間 |
第14回 | ビジネス英語での雑談&お別れ Business English small talk & maintaining conversations. Semester review. Business meeting in English. Business trivia. | Complete online quizzes. Review polite ways to agree, disagree, ask questions and give opinions. | 1 hour/1時間 |
第15回 | ビジネスコミュニケーション 練習&試験 Final evaluation. Review key points of business English, focusing on politeness. | Review customer service English, how to maintain conversations. Complete online survey. | 1 hour/1時間 |
その他
教科書 |
『No textbook.』
No textbook.
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参考書 |
No textbook. Handouts provided in class.
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成績評価の方法 及び基準 |
Scoring: 50% classwork activities, 25% online quizzes, 10% written assignments, 15% midterm and final test. If you’re sick, email me. Feedback given in class and assignments graded using rubrics. |
定期試験等に ついて |
平常点やレポート等の課題による評価予定 |
質問への対応 | The teacher’s email is posted in Moodle. ian.ellsworth20[at mark]nihon-u.ac.jp. |
研究室又は 連絡先 |
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オフィスアワー | |
学生への メッセージ |
I'm looking forward to teaching you all! Since 2009, I have seen CST students improve their English while creating new friendships. Also, the skills you learn in class can be used in many, many situations in the real world. Take care. Ian |